piątek, 10 lutego 2012

Dzien 40

Jak co miesiac moja kobieca fizjologia zaskakuje mnie, i odbiera kontrole. I ja jak co miesiac walcze z tym, nie poddaje sie, mimo ze nie moge spac, mam obrzydliwy spadek nastroju, chce mi sie plakac i jesc. Musze cos z tym zrobic, bo im jestem starsza tym bardziej cala ta sytuacja robi sie dotkliwsza. Przez tydzien, co miesiac szarpie sie ze soba. Najgorsze jest to ze zapominam o tym, i nie planuje zwolnienia tempa, wiekszej troski nad soba w tym okresie, tylko po prostu zloszcze sie nad swoja bezsilnoscia. Przy ostatnim badaniu ginekologicznym, lekarka zapytala mnie czy chce jakies leki aby sobie pomoc w tym tygodniu. Nie chcialam, bo. mysle ze jak zaplanuje ten tydzien to bede potrafie sama sobie pomoc - ruszajac sie, specjalna dieta i zwolnieniem tempa zycia. Najgorsze jest to ze co miesiac ten nieszczesny PMS mnie zaskakuje.

Badania naukowe wykazaly ze zwiekszenie spozycia wapnia do 1200 mg dziennie skutecznie obniza symptomy napiecia przedmieczkowego, 1200 mg wapna? Toz prawie caly duzy kubelek jogurtu! Ciezko to byloby "spozyc", chociaz wezme dzis ten kubelek jogurty do pracy i bede w nim dziubala. Ja w zasadzie nie biore zadnych supplementow - od swieta , jak pamietam, biore jaks witamine - wiec moze czas zrobic jakis plan suplementowania????

Wiecej o sposobach ulzenia sobie w tym czasie miesiaca tutaj. I to jest moja misja na kolejne kilka - przeczekac, przetrwac z jak najmniejsza iloscia klotni i nadmiernych kalorii.

Damage control mode.

Najgorsze ze jutro mam spotkanie u siebie w domu.

Kontynuuje czytanie tej ksiazki. Fascynujaca! Historia czasow w ktorym stary testament byl napisany wyjasniaja wiele dlaczego Bog starego testamentu jest czasem okrutny i nieprzewidywalny. Autorka pisze  ze stare religie wschodu (Hinduizm, Buddyzm) sa religiami ciszy i lagodnosci.  Obraz Sily Nadprzyrodzonej w tych religiach jest bardzo rozmazany, rozciaga sie swoim wplywem w pieknie, w milosci, ciszy i nacisk kladzie na istnienie tej sily w nas, ktora katalizuje milosierdzie, wspolczucie, i cierpliwosc. Trescia teych religii sa sposoby otwracia sie na ta Sile Nadprzyrodzona. Sila Nadprzyrodzona Religii Wschodu nie ingeruje, ale czeka na czlowieka. Czlowiek musi wlozyc wysilek ( i fizyczny i intelektualny) w dojscie do stanu iswiecenia, jednosci z ta Sila Nadprzyrodzona.  Bog Starego Testamentu jest wojownikiem bezposrednio ingerujacym w historie, pojawiajacym sie na drodze czlowieka. Karze, nagradza, i poucza...Jezus zmienia ten obraz Boga...Upraszcza. Wnosi elementy Religii Wschodu w droge do Boga. Posty. Medytacje. Milosierdzie. Cisza. Niestety, zycie Jezusa konczy sie tragicznie. Ale Jezus zmienia bardzo obraz Boga...

.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

NOWY ROK 2021 - czego dowiedzialam sie w roku 2020?

  Ze mojemu , prawie 30 -letniemu malzenstwu potrzeba bylo tego czasu spedzonego w domu, ktory wzmocnil nasza przyjazn. I ze zaloba bardzo b...