wtorek, 12 marca 2013

 People can be more forgiving than you can imagine. But you have to forgive yourself. Let go of what’s bitter and move on. — Bill Cosby

Ludzie potrafia wybaczyc wiece niz mozesz sobie wyobrazic. Ale ty tez musisz sobie wybaczyc. Zostaw,  to co bylo nie tak w przeszlosci i  zacznij na nowo.

Popelnilam wiele bledow w przeszlosci.Gdybym mogla zawrocic czas bylabym teraz lepsza corka, lepsza zona, lepsza matka, lepsza siostra, lepsza ciocia. lepsza przyrodnia matka, lepsza przyjaciolka. Ale nie dam rady wrocic do tej przeszlosci wiec musze  sobie przebaczyc i  prosic o przebaczenie..

I uwazam, ze wazne jest aby spojrzec w tyl od czasu do czasu, na chwile. Wazne aby zobaczyc co mozna bylo lepiej. Mimo ze tam juz sie nic nie zmieni, ale w przeszlosci czesto sa wazne lekcje zyciowe.

W przeszlosci sa tez wspomnienia . Radosne i bolesne. Nawet, jesli  sie czasem zaplacze nad tymi ludzmi, czy tez sytuacjami,  ktore juz tylko w przeszlosci, te wspomnienia wzbogacaja moja obecna chwile.Sa czescia mnie.

Jednak z przeszlosci  uciekam w te pedy,  jesli ona mnie obezwladnia. Jesli jest powodem do zlosci. Powodem do biernosci. Jesli jest zrodlem paralizujacych i negatywnych emocji. Takie bycie w przeszlosci jest bardzo niekonstruktywne. Zabiera sily z teraz i tu. I trzeba sie zmobiliywac aby z tej przeszlosci szybko wrocic, bo to mi absolutnie nie sluzy.

Przebaczenie. Zrozumienie. Czasem kompletne odciecie sie ( i fizyczne i emocjonalne). Tak wraca sie z tej przeszlosci co to przeszkadza chwili obecnej.

Wybaczenie i sobie i innym u mnie bylo zwiazane ze zrozumieniem,. Zrozumieniem, ze tak naprawde ludzie krzywdza bo nie wiedza. Krzywdza, bo sami sie bronia.  Bo sami sie zmagaja ze swoimi demonami. I aby moc wybaczyc innymi, trzeba sie uporac sie przede wszystkim ze swoimi demonami.
 
 W Waszyngtonie wiosna. A mnie malo na blogu bo jak co roku o tej porze ogarnia mnie goraczka sprzatania, wyrzucania, prania, wietrzenia, odnawiania. Dzis zrobilam porzeadki  w moim wirtualnym swiecie. Od-lubilam pewne organizacje na Facebooku, wypisalam sie z miejsc internetowych ktore przepelnione sa negatywna energia, narzekaniami, i niekonstruktywnym brakiem tolerancji.

Zauwazylam ze bardzo wiele czasu umyka mi na tych bardzo powierzchownych , wirtualnych relacjach z ludzmi. .

 Zmiana czasu w zeszly weekend spowodowala ze kiedy wracam z pracy to na niebie wciaz slonce. I dzis widzialam juz pierwsze niesmiale kwiaty. Lada dzien Waszyngton bedzie jednym z najbardziej wiosennych miejsc na swiecie. I wdziecznoscia moja na zakonczenie tej notki, bedzie wdziecznoscia za to  ze wisona ta moge sie cieszyc niezasmarkana. Bo te orgie kwiatowe powoduja ze w Waszyngtonie wiekszosc ludzi cierpi na alergie. Podobno kazdy, kto tutaj dlugo mieszka, na te alergie wczesniej czy pozniej cierpiec bedzie. Ja mam nadzieje na kolejna wiosne bez alergii.
 
 

2 komentarze:

  1. Nie zawsze komentuję, ale staram się czytać wszystko bardzo uważnie. Imponuje mi Twoja duża samoświadomość i refleksyjność.
    Dużo dobrego od Ciebie biorę. Dziękuję! BBM

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje Ci bardzo B. Ja mam te same odczucia bedac na Twoim blogu. I tez Ci dziekuje za pielny zakatek w Internecie:):):) Ogladam polskie wiadomosci aby lepiej rozumiec Twoje komentarze polityczne:)

    OdpowiedzUsuń

NOWY ROK 2021 - czego dowiedzialam sie w roku 2020?

  Ze mojemu , prawie 30 -letniemu malzenstwu potrzeba bylo tego czasu spedzonego w domu, ktory wzmocnil nasza przyjazn. I ze zaloba bardzo b...