poniedziałek, 2 grudnia 2013

Dzien drugi adwentu - zachwyc sie!



Here’s a suggestion: we could all take a rest from trying to be better persons, we could take a rest from our projects of self improvement long enough to comprehend how magnificent we already are. We could wait until next year to be a better person. Today, we could genuflect in awe before the wonder of our own incarnate existence.

A gdyby tak sprobowac odpoczac nieco od naszych staran bycia lepszym? Odpoczac  od tych wszystkicch projektow samodoskonalenia? Opoczac na tak dlugo aby zobaczyc W SOBIE  wielkosc i piekno. Odlozmy poprawianie siebie az do  pierwszego stycznia a dzis, po prostu zatrzymajmy sie  w zachwycie nad naszym wlasnym istnieniem. 

Marcus Borg wybitny wspolczesny teolog w swoich rozwazaniach na temat adwentu  (http://www.patheos.com/blogs/marcusborg/2013/11/thinking-about-advent/) przekonuje ze nasze tradycyjne zrozumienie adwentu jako okresu pokutnego jest raczej niefortunne. Nasza relacja z Bogiem oparta na grzechu , potrzebie skruchy i przebaczeniu jest wielkim zubozeniem chrzescijanstwa. Adwent to okres oczekiwania, tesknota i pragnienie innego zycia i innego swiata.


1 komentarz:

  1. Fajnie ,ze wrocilas:)Bardzo podoba mi sie ten cykl(bedzie cykl?) postow adwentowych.Ostatnio u mnie wielki chaos w zyciu ,wiec takie zatrzymanie sie na chwilke,na przemyslenie,na zastanowienie sie bardzo jest mi teraz potrzebne .
    I milo mi bardzo,ze ostatnio o mnie wspomnialas:)
    Pozdrawiam Goska




    OdpowiedzUsuń

NOWY ROK 2021 - czego dowiedzialam sie w roku 2020?

  Ze mojemu , prawie 30 -letniemu malzenstwu potrzeba bylo tego czasu spedzonego w domu, ktory wzmocnil nasza przyjazn. I ze zaloba bardzo b...