sobota, 2 marca 2013



I’m a young soul in this very strange world, / Hoping I could learn a bit ’bout what is true and fake. / But why all this hate? Try to communicate, / Finding trust and love is not always easy to make. — Yael Naim, “New Soul”

Jestem mloda dusza w tym dziwnym swiecie. Mam nadzieje ze z czasem zobacze co jest prawda a co blichtem i niesprawiedliwoscia. Tylko po co ta cala nienawisc? Trzeba rozmwiac. Milosc i zaufanie nie przychodza do nas automatycznie.

Ajajaj. Czytajac te refleksje mysli uciekaja mi w kierunku mojej tendencji widzenia swiata w czarnym i bialym kolorze. Kiedy bylam mlodsza to raczej tak wszystko widzialam. Dlatego bycie dusza w wieku srednim ma swoje plusy. Zadziwiajace plusy. Bo im jestem starsza tym odkrywam ze mniej wiem. Ale to dobrze. Bo najgorzej jak sie ma na kazdy temat zdanie i wszystko sie wie. Bo wtedy przestaje sie wzrastac, przestaje uczyc, zamyka sie na nowe. I juz malo slucha. I ciekawosc przytepiona. I zdziwien malo. Zachwytow tez.


Mlodosc przede wszystkim byla dla mnie nieskonczona przyszloscia, z duza doza beztroskosci, ze jeszcze duzo czasu, i wszystko sie zdarzy. Teraz jestem swiadoma ze tego czasu wciaz wiele, ale nie jest skonczony. I mam swiadomosc, ze w kazdej chwili ten czas moze zostac przerwany. Nie, nie jestem fatalistka, ale jestem wdzieczna ze wciaz ten czas mam. I wdziecznosc, bo dla tylu ludzi ten czas zostal przedwczesnie przerwany.

Problem  jednak z tym moim mysleniem  o czasie w ten sposob jest taki, ze wciaz w ten czas za duzo upycham i ze zyje troche pospiesznie. I nie bardzo wiem co z tym zrobic bo tyle rzeczy waznych. Ale pewnego dnia bedemusiala usiasc i zastanowic sie co najwazniejsze. Zrobie to. Ale, musze znalezc troche czasu na to.

No i teraz znow nie mam czasu aby napisac wiecej bo do pracy sobotniej pedzic musze. Moja organizacja jest porzadna wiec dzien wolny za to dostane.


FAST from making demeaning statements about others today.
POST: od umniejszajacych wypowiedzi na temat innych. Oj tak, tego trzeba pilnowac. Ale wiedziec na czym te umniejszajace stwierdzenia polegaja. Ja sie tego nauczylam bedac rodzicem. Nigdy mojemu synowi nie powiedzialam, "jestes glupi". Nawet jak on o sobie czasem tak powiedzial, to prostowalam. Nie jestes glupi, po prostu zle zrobiles, ale to okazja zeby sie z tego doswiadczenia nauczyc.  Ale musze tego pilnowac, glownie w moim mysleniu.  
Ale tolerowac zlego i glupiego postepowania tez nie mozna, i odwage trzeba miec aby sie odezwac jak sie widzi zlo, niesprawiedliwosc. To trudne czasem. Ba, dla niektorych absolutnie niemozliwe. Bo prawda i uczciwosc moge miec olbrzymia cene. I tutaj mysl ucieka w kierunku wdziecznosci ze zyje w kraju w ktorym za prawde nie idzie sie do wiezienia. 


PRAY that all of us can be better communicators with each other.
MODLITWA: Za to abysmy umieli sie lepiej komunikowac z ludzmi.


GIVE a handwritten letter or call to a friend or family member you haven’t communicated with in a while.
DAJ:Napisz recznie napisany list do kogos z kim sie dawno nie komunikowalas.  Ojejku, czas sie zabrac za kartki wielkanocne. Chronicznie nie pisze listow, chronicznie nie wysylam kartek. Popracuje nad tym. Bo konsekwencja mojego zaniedbania jest taka ze jak dostaje kartke, list to sie z niej nie ciesze tylko mam straszne wyrzuty sumienia ze ja nie pamirtalam:) I to jest masz babo placek:):)

Ide do pracy:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

NOWY ROK 2021 - czego dowiedzialam sie w roku 2020?

  Ze mojemu , prawie 30 -letniemu malzenstwu potrzeba bylo tego czasu spedzonego w domu, ktory wzmocnil nasza przyjazn. I ze zaloba bardzo b...