poniedziałek, 4 marca 2013

Manners is the key thing … when you’re walking down the street, you've got to tell everybody good morning. Everybody. You can’t pass one person. — Usain Bolt

Dobre wychwanie/maniery sa wazne...kiedy udziesz ulica powinnienes powiedziec kazdemu dzien dobry. Kazdemu. Nie mozna pominac ani jednej osoby.

No i ta notka sklania mnie do bardzo szybkiej refleksji na temat roznic kulturalnych. Refleksja  bedzie szybka bo zaspalam dzisaj. Ale weekend mialam doskonaly. Pracowalam z przemilymi ludzmi, ale tez dom tez w miare ogarniety, troszke zesmy pogadali z rodzina, pobiegalam, no i mam zarabione dwa dni wolnego. Zyc nie umierac. WDZIECZNOSC!

 Stwierdzilam ze moj duch po calych dwoch dniach spedzonych z ludzmi w sali konferencyjnej potrzebuje ciszy i rzeki, wiec kosciol moj niedzielny odbyl sie na dlugim spacerze. Spod lisci prebijaja sie krokusy. Jak co roku w marcu, ogarnia mnie goraczko ogrodkowa, ale w srode ma nam napadac duzo sniegu. Marzec zdecydowanie nie jest dobrym miesiacem na snieg. Nie bedzie juz cieszyl.  I ten snieg w Waszyngtonie dostal juz nazwe. Snow-questor. Od tego sequestora. Politycy stworzyli sami wlasnymi rekami kryzys bo sie dwie partie zra i sie dogadac nie moga.

No ale moja notka miala byc o poprawnosci politycznej.  Ale nie tej ktorej obecnie kompletnie brak w w polityce w Waszyngtonie.Tej codziennej, wsrod ludzi.

Bo  ja tam poprawosc polityczna lubie. I dobre maniery tez. I to ze ludzie sobie tutaj na ulicy mowia dzien dobry, i do siebie usmiechaja. I na zadnym amerykanskim forum, takich wulagryzmow jak na forach polonijnych sie czyta, to nie ma. Nie wiem dlaczego akurat te otwarte fora polinijne wyjatkowe agresywne i nieprzyjemne sa. Moze sie to zmienilo, zmienia?

Moze dlatego tak jest ze ludziskom ciezko na emigracji, zwlaszcza tej amerykanskiej. Moze dlatego, ze tylko niewiele z nas emigrantow nie styka sie z tym szklanym sufitem?  Tak mi sie wydaje. Bo pelan asymilacja zajmuje tyle czasu i tyle wysilku. No ale o czym ja tutaj  wlasciwie chcialam?

O tym ze lubie te amerykanskie codzienne grzecznosci. Lubie krotkie przypadkowe rozmowy w parku. Chwilki spedzone z ludzmi , ktorych pewno nigdy wiecej nie spotkam. Rozmowy w samolotach. Na lotniskach. Bardzo rzadko czuje sie tutaj zaatakowana, lub tez  oceniana. Bardzo rzadkio mnie ktos mi daje instrukcje ze powinnam tak czy siak, bo sie cos komus nie podoba. Ja tez musialam sie nauczyc zeby nie radzic, jak nie jestem o to proszona. I nie jest tak ze ludziska sa obojetni na biede. Nie raz ktos mi sie zapytal, czy moze cos dla mnie zrobic.

I ja sie tego musialam nauczyc. Zapytac sie, zanim wskocze wszystko-wiedzaca do akcji. Bardzo czesto te krotkie rozmowy wnosza jakas inspiracje do mojego zycia, lub czegos sie dowiem. Czasem moze i ja cos madrego powiem. Ale ja z tych co to gadulami sa.

O jak dobrze ze te refleksje jakiejs glebi ode mnie nie wymagaly, bo taka wciaz zaspana jestem, a juz pedzic do pracy musze.

.
FAST from being in a hurry today and take your time with all people and things.
POST: od pospiechu dzisiaj, i staraj sie byc uwazna w relacjhach z ludzmi. Troche niemozliwe, bo w piatek nie pracowalam i strach otworzyc moja skrzynke pocztowa. Ale ide dzis z sasiadka Angela na joge. Bedzie okazja zeby troszke porozmawiac z nia.

PRAY to cultivate a more gracious and considerate personality.
MODL sie to aby dbac o bardziej taktowna i uwazne nastawienie do innych. Tak, tak, tak. Tego chce  tez dla siebie. Bo jak juz napisalam, mamy taki swiat wokol siebie jaki sami kreujemy. I ja to wiem dobrze, bo gdzies to kedys przeczytalam w madrych ksiazkach kiedy moj swiat nie byl az taki dobry i postanowilam sprobowac. I potwierdzam ze tak jest.

GIVE a greeting to everyone you walk by today — don’t pass one person!
DAj: Przywitaj sie z kazdym, kogo mijasz. AAAA, to latwe. To praktykuje. Jak wiekszosc ludzi w moim otoczeniu.

2 komentarze:

  1. Bo jeśli dobrze Ci ze sobą, to i innym z Tobą jest dobrze. :) BBM

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak innym ze mna dobrze, to to wraca tak czesto do mnie, czesto w sposob wielokrotny. SDlatego tak warto wlasnie wlozyc ten wysilek w ten kontakt ze soba. :)

    OdpowiedzUsuń

NOWY ROK 2021 - czego dowiedzialam sie w roku 2020?

  Ze mojemu , prawie 30 -letniemu malzenstwu potrzeba bylo tego czasu spedzonego w domu, ktory wzmocnil nasza przyjazn. I ze zaloba bardzo b...